We zijn er bijna.... - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Fiona Arends - WaarBenJij.nu We zijn er bijna.... - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Fiona Arends - WaarBenJij.nu

We zijn er bijna....

Door: Fiona

Blijf op de hoogte en volg Fiona

20 November 2011 | Indonesië, Batavia

Donderdag 17 november zijn we dan eindelijk vertrokken. Om een uurtje of 10 werd ik opgehaald door Jelle om naar het vliegtuig te gaan. Tas in de auto en rijden maar...
Om 11 uur kwamen we aan op schiphol, tas uit de auto en op een karretje en op naar de incheckbalie. Daar kwam ik de halve groep van IAD tegen (dat leek zo) velen hadden de zelfde vlucht naar Hong Kong en gingen daar vandaan naar hun plaats van bestemming. Samantha en ik gingen maar inchecken, naar ongeveer een kwartiertje in de rij te hebben gestaan, waren onze tassen opweg naar het vliegtuig en wij afscheid aan het nemen van onze mannen.
Na een afscheid die toch nog wel wat tijd in beslag nam :P zijn we naar het vliegtuig gelopen.
De vlucht was lang en de service was uitstekend, we zijn niet omgekomen van de honger of dorst, nee we zaten goed vol :)
De tweede vlucht was iets minder, maar daar hebben we weinig van meegekregen want we hebben geslapen.
Allebei de vluchten waren een beetje vertraagd, maar dat was niet erg.
Aangekomen op Jakarta was het toch wel erg warm, was onze conclusie. Pff wat een hitte... Als je nog met trui en spijkerbroek aan loopt ;)
Naar een taxi rit van een uurtje kwamen we aan in een straatje met allemaal hostels en hotels, hier zouden we wel een goed onderkomen vinden volgens de taxichauffeur....
Na wat zoeken dachten we wat gevonden te hebben. Laila en zaineb hadden wat rond gevraagd en gekeken naar de prijs en dachten dat dit wel wat was. Echter toen we de kamer kregen, was het smerig en te vies voor woorden. Daarom besloten we het hostel om te ruilen voor een andere. Deze zag er goed uit en was ook redelijk schoon. Helaas was het bloedverziekend heet en hielp douchen ook niet erg, we bleven maar zweten.
Voor het avond eten zijn we het centrum ingegaan, waar we bij de Mac een broodje hebben gegeten. Daarna zijn we opzoek gegaan naar het treinstation (we hebben onze lichaamsbeweging voor de aankomende weken ook wel weer gehad) Bij het treinstation aangekomen en het juiste loket gevonden te hebben, wisten ze ons te vertellen dat de trein naar Semarang vol zat voor de volgende ochtend. Dus een beetje teleurgesteld gingen we terug naar het hostel.
Daar heeft niemand echt goed geslapen door de hitte.
De volgende ochtend zijn we optijd opgestaan om weer naar het treinstation te gaan om te kijken of er kaartjes waren. Tot onze grote verbazing zat de trein voor de volgende ochtend ook al weer vol, terwijl er de dag ervoor werd gezegt dat we dan langs moesten komen voor tickets. En toen bleek de trein tot maandag al vol te zitten :S
Dan maar met het vliegtuig!!! Wij met z'n allen (Zaineb, Laila, Asha, Samantha en ik) naar zo'n boekingsbureau en een vliegticket boeken.
Terug naar het hostel, uitchecken en op naar het andere hotel met airco :)
Aangekomen bij het hotel, ingechecked, airco aan, zijn Zaineb, Laila en Asha naar de markt gegaan, terwijl Sam en ik heerlijk in slaap zijn gevallen tijdens het kijken naar de opening van the Sea Games.
Na ons middag dutje, zijn we lekker gaan zwemmen, wat echt heerlijk was!!!
Sam en ik zijn na het douchen met een tuctuc naar het centrum gegaan en hebben daar weer heerlijk gegeten bij de Mac :P Heerlijk dat vertrouwde eten :)
Rond half 9 liepen we nog ff een winkel in (soort van Hema) en toen we naar buiten kwamen zagen we de poster van Twilight Breaking Down..... Daar wilden we wel naar toe en laat nou net de bios naar de Hema zitten :)
Om half 10 zaten wij in de zaal en begon de film, we waren niet de enige Nederlanders, twee andere Nl meiden hadden het zelfde idee gehad en waren de regen ontvlucht. En idd na de film toen we buiten kwamen lagen er wat plassen water op de weg :)
De bios in Indonesië is trouwens echt goedkoop! We waren nog geen 8 euro kwijt voor kaartjes en drinken. Moeten ze in Nl ook eens doen, zulke prijzen :)
Toen we terug kwamen in het hotel, hadden we nog ff een paniek momentje voor het slapen gaan. Sam was haar sleuteltjes kwijt van haar koffer. Na veel zoeken en op andere manieren de koffer proberen de koffer open te maken, zijn we naar de receptie gegaan waar het slotje opengebroken is :) Gelukkig! We konden nu lekker gaan slapen.
Nu zitten we nog ff beneden in het restaurant op internet, over iets meer dan een uur gaan we naar het vliegveld toe, inchecken en op naar Semarang....

• 20 November 2011 - 10:46

Tessa:

Hey Fioon,

Leuk om je reisverslag te ontvangen!!! Het is nu al een heel avontuur met het vinden van een goede slaapplek en vervoer naar je volgende bestemming :)

Veel plezier daar!!!

• 20 November 2011 - 10:55

Paul Rigter:

Hoi Fiona,
    Leuke schrijfstijl heb je.
    Je ziet jullie belevenissen voor je.
    Goede vlucht naar Semarang.
    Groetjes
    Paul

• 20 November 2011 - 12:49

Pieter:

Hey hey,

Leuk om je verslag te lezen. wat vreselijk dat het daar zo warm is. ik heb echt medelijden met je:P

Groetjes Pieter

• 20 November 2011 - 13:08

Nikki:

Heeel veel plezier daar!! Ik wil ook gelijk weer weg!! :P

xxx

• 20 November 2011 - 18:31

Ton:

Hoi Fiona ik vind dit wel leuk om zo je een beetje te volgen!
    Ik vond dit ook toen leuk van Nikki.
    Fiona heel veel plezier en zoek een goed hotel met airco.

groetjes Ton