Op plaats van bestemming! - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Fiona Arends - WaarBenJij.nu Op plaats van bestemming! - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Fiona Arends - WaarBenJij.nu

Op plaats van bestemming!

Door: Fiona

Blijf op de hoogte en volg Fiona

21 November 2011 | Indonesië, Batavia

We zijn er, op de plek waar onze stage zal plaats gaan vinden. De reis er naar toe was nog een hele belevennis. Gisteren ochtend rond 11 uur zijn we naar het vliegveld gebracht, daar aangekomen bleek het vliegtuig al een half uur te zijn vertraagd. Agh dat was niet zo heel erg, we hadden spelletjes bij ons en er waren wat winkeltjes. Het bleek allemaal wel wat kleiner dan we hadden verwacht, maar we zaten er prima!
We mochten naar de gate toe! na heel lang wachten en weer een half uur extra vertraging. Uit eindelijk hebben we een totale vertraging van anderhalf uur opgelopen. Dat is allemaal nog wel te overzien, alleen als het gate nummer ook nog eens veranderd en je verstaat geen Indonesies dan is het toch wel een beetje frustrerend. En dan stap je eindelijk het vliegtuig in, dat er toch een beetje uitziet dat het elk moment uit elkaar kan vallen :S Na drie kwartier vliegen waren we in Semarang aangekomen en wat waren wij allen zo blij dat het vliegtuig weer op de grond stond.
Vol verbazing kwamen we er achter dat er een goed gestructureerde taxi services was, die ons naar het hotel bracht.
Het hotel was helemaal top! Heerlijk schone lakens, een douche/ bad en toilet. Wat een genot...
Na een lekkere maaltijd bij de Mac aan de overkant van het hotel zijn we lekker gaan douchen en hebben een gezellige avond gehad. Na een goede nachtrust hebben vanochtend heerlijk ontbeten, onze tassen ingepakt en uitgechecked.
Met de taxi naar ons nieuwe onderkomen, daar aangekomen toch een beetje onze twijfels of we het hier vijf weken gaan redden. Het huis waar we slapen is een beetje smerig en veel mieren. Onze werkplek is heel klein en er is geen werkplek voor ons, dus moeten we op de grond zitten werken. Dat alles klinkt misschien heel erg, maar we lieten gewoon ff alles voor wat het was en zijn weer het centrum ingegaan. Daar hebben we anti mieren spray gehaald en bedachten we velen oplossingen (veel plannen B's). Nu we al veel oplossingen hebben verzonnen moet het allemaal wel goed gaan komen!!!
Nu zitten we ff heerlijk aan ons gratis welkomsdrankje in het laatste hotel. Gisteren zijn we daar niet meer aan toe gekomen en wie wat bewaard heeft wat :)
Zo maar weer naar het huis en de boel plat spuiten :D Vanaaf gezellig met de hele Semarang groep eten bij IIWC.

• 21 November 2011 - 11:57

Ton Wessling:

Hoi Fiona dat is niet zo lekker al die mieren! Moet je maar kikkers gaan vouwen,Hahaha, Ja en ze zitten daar in kleermakers zit.
    Maar die 5 weken komen jullie wel door.
    Heb je wel airco????
    Nou veel plezier en maak er wat van.
    Groetjes Ton

• 21 November 2011 - 12:54

Eva:

Herkenbaar! In indonesie werken ze ook heel veel op de grond. Niet echt arbo technisch verantwoord.... ;-).
    Maja... Waarschijnljk ga je nog veel gekke dingen tegenkomen! Ben benieuwd.

Have fun!

Liefs Eva

• 21 November 2011 - 13:55

Ilja:

Hey Fioon, klinkt goed hoor allemaal. Fijn dat je veilig bent aangekomen. Enne... ben je de Mc nog niet zat?! Geniet ervan!

• 21 November 2011 - 15:34

Frits:

Wat spannend allemaal, hartstikke leuk. We blijven je natuurlijk volgen. Heel veel succes en zorg dat je die mieren verjaagt!

Groetjes,
    Frits.

• 22 November 2011 - 09:51

Nadia:

Haha.. neem je toch een lekker kussentje mee om op te zitten ;)
    Fiona op mierenjacht ben nu al benieuwd naar de foto's :P
    Heel veel plezier en geniet ervan!
    enne.. kan je niet beter een abonnement nemen op de mac? :P
    Liefs, Nadia

• 27 November 2011 - 20:59