Alweer een week voorbij.... - Reisverslag uit Semarang, Indonesië van Fiona Arends - WaarBenJij.nu Alweer een week voorbij.... - Reisverslag uit Semarang, Indonesië van Fiona Arends - WaarBenJij.nu

Alweer een week voorbij....

Door: Fiona

Blijf op de hoogte en volg Fiona

05 December 2011 | Indonesië, Semarang

Dinsdag ochtend werd ik rond een uurtje of 5 ’s ochtends wakker en werd meteen aangevlogen door Samantha. Nadat ze me feliciteerde, zijn we allebei weer meteen in slaap gevallen. Om 8 uur ging onze wekker en werd ik weer gefeliciteerd door Sam :)
Na het ontbijt zijn we naar het centrum gegaan om daar te zitten werken. We hebben voor onze stage opdracht zitten brainstormen en hebben veel documenten zitten lezen. Om ff tussen door te relaxen zijn we het zwembad in gesprongen, na ff lekker te hebben gezwommen, zijn we nog ff aan het werk gegaan voor de opdracht. Onze (late) lunch zijn we terug gegaan naar het office waar we nog even over de opdracht hebben gesproken.
Voor de avond hadden we in de planning om lekker rustig in het guesthouse te blijven en te relaxen. Na te hebben gedoucht konden we de hitte niet meer aan en zijn we verkoeling gaan opzoeken in het centrum. Na een heerlijke Very Berry Lassi te hebben gedronken bij Basilia, zijn we weer terug gegaan naar het huis om lekker te gaan slapen.

Dinsdag middag is Maryna aangekomen op het office, zij is een nieuwe vrijwilligster bij IIWC. Woensdag zijn we met z’n drietjes het centrum ingegaan en hebben we haar rondgeleid. Tussen door hebben we ook nog even hard zitten werken aan onze opdracht. Om 4 uur moesten we weer terug zijn op kantoor om mee te doen aan de wekelijkse aerobics. We hebben ons in het zweet gewerkt in de warme buiten luchten en ons helemaal dood gelachen! Wat een gezelligheid was dat :) ’s Avonds zijn we nog even een rondje wezen lopen door de buurt en werden we de hele tijd achter volgt door kleine spookjes :)

Donderdag hebben we alleen ’s ochtends in het centrum zitten werken, ’s middags hadden we de wekelijkse meeting/ evaluatie. ’s Avonds hebben we gezellig zitten monopolyen, helaas waren Ali en Maryna de afhakers en wilden gaan slapen :) Ook wij waren moe, dus het kwam goed uit!

Vrijdag ochtend zijn we met z’n vieren naar het centrum gegaan om daar lekker op onze gemak te zitten werken. Maryna moest vroeg in de middag weg vanwege haar introweekend. Dus wij bleven met 3 over. Na een paar uur ging ook Ali terug naar het office en bleven we dus samen achter.
Van onze vrijdag avond hebben we een film avondje gemaakt. We hebben heerlijk gerelaxt bij films als 27 dresses, the back-up plan en brides wars.

Zaterdag zijn we extra vroeg opgestaan om de bus van 8 uur te halen naar Pekalongan. De busreis duurde 2 uur en we kwamen veilig aan in Pekalongan. Als eerste wilden we het Ursulinenklooster bezoeken, deze stond beschreven in 1 van mijn reisgidsen en we waren we nieuwsgierig. Het Ursulinenklooster werd echter gerenoveerd en was dus afgesloten. In de reisgids stond dat het klooster nu bestond uit een basisschool en een ziekenhuis. Dus wij naar het ziekenhuis en na even wachten mochten we naar binnen en werden we naar de hoofdzuster gebracht. Zij begon gelijk te vertellen over het gebouw en dat de Ursulinenzusters hier niet meer woonden of werkten, alles was over genomen door de Notre Damzusters. We werden door de gebouwen rondgeleid en hebben zelfs het nieuwe ziekenhuis van binnen gezien.
Na een beetje rondgeleid te zijn, moesten we eerst een kopje thee met de zusters drinken en toen werd ons ook verteld dat we MOESTEN blijven lunchen, want wij zouden toch niet weten waar we goed konden eten! Dus wij braaf na de gehele rondleiding aanschuiven bij de lunch. We mochten nemen wat we wilden, er was vers fruit, soep en rijst met kip. Maar eerst moesten we Durian proeven. Durian is een vrucht die heel erg stinkt en het schijnt dat of je houdt er van of je haat het. Samantha mocht als eerste proeven….. en spuugde het er gelijk weer uit. De zusters lagen helemaal in een deuk en we kwamen niet meer bij van het lachen.
Na onze gezellige lunch kregen we twee mango’s mee voor later en flesjes koud water. Hup de auto in en we werden rondgeleid door de stad. Na wat winkels te hebben bezocht en rondgekeken in Pekalongan, werden we aan het einde van de dag op de bus gezet door de zusters. Ze bleven wachten tot dat de bus weg reed en zwaaide ons nog even uit.
Terug in Semarang zijn we naar ons hotel gegaan, hebben heerlijk gedoucht en wilde we pizza gaan eten bij de Pizza Hut. Helaas was daar een wachtlijst, waardoor we maar opzoek zijn gegaan naar een ander restaurantje. Daar hebben we heerlijke pizza gegeten :) Daarna hebben we een heerlijk avondje relaxen gehad op de hotelkamer, na van kamer te zijn verwisseld omdat er geen internet was.

Zondag ochtend werden we wakker doordat een van de hotelmedewerkers de deur op deed om de boel schoon te maken, daarna werden gewekt door de wekker. Anders misten we het ontbijt en ook vers zelfgebakken wafels :)
Na het ontbijt zijn we weer ons bed ingedoken en hebben we een beetje geslapen, tv gekeken en niks gedaan. Rond een uurtje of 12 zijn we ons bed uitgekomen en hebben we ons aangekleed om naar het SPOOKHUIS van Semarang te gaan. Gedung Lawang Sewu is het oude gebouw van de Nederlands- Indische Spoorwegen en de bevolking van Semarang beweert dat het er spookt. Alleen toen we daar aankwamen was het er stervens druk, er was een eetfestijn en heel Semarang was daar! Wat wel een gezellige sfeer had, alleen daardoor werden de spoken verjaagt en hebben wij ze niet gevonden :(
Hierna gingen we naar een voor ons nieuw winkelcentrum, waar ze een Starbucks hebben. Alleen de service is niet zo geweldig. Wij wilden wel de nieuwe cranberry winter frappochino uitproberen. Helaas was de slagroom een de cranberrysaus op, dus kregen we een gewone frappochino :S En toen gingen wij natuurlijk moeilijk doen :) We kregen ons geld terug en zijn maar een yoghurtijsje gaan halen. In het winkelcentrum zit ook een bioscoop en daar draait Puss in boots!! Waardoor Sam al gelijk in de rij stond :) We besloten dat we die film beter voor later konden bewaren. Dus we gingen maar terug naar het centrum en proberen of we nu wel konden eten bij de Pizza Hut. Ondanks dat ze toch weer begonnen over een wachtlijst, mochten we wel aan een tafeltje gaan zitten en bestellen. Buiten dat er iets fout was gegaan met de coladispenser hebben we toch best lekker gegeten. ’s Avonds hebben we contact gehad met onze familie in Nl en zijn we gaan slapen.

Vanochtend zijn we toch wel een beetje op tijd opgestaan om bij het ontbijt te kunnen zijn en weer zo’n lekker zelfgebakken wafel te eten. Nu zitten we een beetje te internetten en later zullen we weer terug gaan naar het guesthouse.

Ondanks dat ik al drie dagen mijn stem kwijt ben vindt Sam dat ik genoeg klets :) Dus ik ga nu mijn mond houden en rusten.

Tot het volgend verslag…..

• 05 December 2011 - 06:49

Anneke:

Met plezier lees ik jouw stuk! Natuurlijk word er gebouwd als jij ergens komt Fioon!!! :) Hee geniet daar! Ik spreek je :D Liefs!!

• 05 December 2011 - 07:55

Wil Van Maurik:

hoi meis vindt het erg leuk om je te volgen en je verhalen te lezen pas goed op je zelf en geniet er van dikke knuffel

• 05 December 2011 - 14:23

Ton Wessling:

Hoi Fiona het is weer een heel leuk verslag
    en als ik het zo lees hebben jullie het reuze naar je zin.En kan je niet wat warmte hier naar toe sturen! Het is hier stervend koud harde wind hagel en natte sneeuw.Nou Fiona ik kijk weer uit naar je volgend verslag.
    Groetjes en veel plezier
    Ton.

• 05 December 2011 - 15:29

Paul Rigter:

Hoi Fiona,
    Mooi verhaal weer. Leuk zo"n ontmoeting met de zusters,die je dan alles laten zien en je nog te eten geven ook. Dat zijn de mooie dingen van het leven.
    Ik kijk alweer uit naar je volgende verslag.
    Groetjes
    Paul