Al een week overleefd!!! - Reisverslag uit Semarang, Indonesië van Fiona Arends - WaarBenJij.nu Al een week overleefd!!! - Reisverslag uit Semarang, Indonesië van Fiona Arends - WaarBenJij.nu

Al een week overleefd!!!

Door: Fiona

Blijf op de hoogte en volg Fiona

24 November 2011 | Indonesië, Semarang

Het is nu al weer een week geleden dat ik uit Nederland vertrok. In de afgelopen week heb ik veel mee gemaakt en het allemaal goed doorstaan :)

Bij het vorige reisverslag was ik geeindigd bij dat we gingen eten bij IIWC met de hele groep op maandag avond. Dit was erg gezellig. We hebben wat nieuwe collega's ontmoet en weer lekker bijgekletst met elkaar. Na het eten zijn we gezellig met de hele groep naar de film geweest! Na de film hebben we nog een drankje gedaan bij Eplaza (dit is een club, maar lijkt meer op een disco waar niet al te zuvere praktijken plaats vinden) Rond 1 uur waren we weer terug in het huis. Na toch redelijk goed te hebben geslapen begonnen de introductiedagen. In de ochtend Introductie gehad over cultuur, IIWC en de stage opdrachten. 's middags mede vrijwilligers ontmoet en afspraken gemaakt over de stageopdracht. Nu alles duidelijk is en we weten waar we aan toe zijn, is het allemaal wat minder moeilijk. Na het dinner kregen we een les Indonesisch. 's avonds zijn we nog even naar het hotel gegaan waar we in het weekend hebben verbleven, zodat we konden internetten :)
Naar weer een redelijke nacht Hebben we gisteren een drukke dag gehad, met verschillende lessen Indonesisch en een city trip (wat meer een speurtocht was), na het avond eten zijn we de verjaardag van Laila wezen vieren in de stad.

Vanochtend was de laatste ochtend met de hele groep (voor een paar weken) We hebben nog de laatste les Indonesisch gehad (kan het nog steeds niet) en iedereen moest hun spullen gaan pakken. Rond 3 uur is bijna iedereen opgehaald om naar hun nieuwe onderkomen te gaan. Sam en ik bleven achter. De kamer die we met z'n vijfjes deelden hebben we nu voor ons twee. We hebben de boel schoongemaakt en echt ons kamertje van gemaakt :) Wat zullen we vanavond lekker slapen!
Net wat boodschapjes gedaan en lekker pizza gegeten (hadden we wel verdient!) Nu zitten we lekker in het hotel te internetten, morgen hebben we een introdag voor onze opdracht. Dan krijgen we alle informatie die we nodig hebben.
Het weekend zullen we doorbrengen in Jogyakarta!!!

Selamat tinggal!

• 24 November 2011 - 14:53

Eveline:

Zo te horen vermaak je je daar zeker weten. De week is omgevlogen en dat zal met de andere weken ook zo gaan. Je hebt genoeg plannen en dus komt het goed. Wel raar lijkt me om daar je verjaardag te vieren. Heel veel plezier nog daar!

• 24 November 2011 - 16:13

Mariette (namens D3):

Leuk om te lezen hoe het daar is. Klinkt indrukwekkend!
    Wij hebben gisteren voor de beker met 3-0 van Bevoc, de nummer 2 uit onze poule gewonnen. Niet slecht dus! Weer een stapje richting bekerfinale.
    Heel veel plezier nog daar en groetjes van ons allemaal

• 29 November 2011 - 19:13

Pauk Rigter:

Ik moet toch vaker je blog checken :-)
    Loop ik al twee verslagen achter.
    Zal niet weer gebeuren.
    Groetjes