Het weekend! - Reisverslag uit Semarang, Indonesië van Fiona Arends - WaarBenJij.nu Het weekend! - Reisverslag uit Semarang, Indonesië van Fiona Arends - WaarBenJij.nu

Het weekend!

Door: Fiona

Blijf op de hoogte en volg Fiona

28 November 2011 | Indonesië, Semarang

Ons weekend is een beetje anders gelopen dan geplant.... Wat uiteindelijk niet zo heel erg is!

Vrijdag hadden we onze eerste dag op het office. Hier is ons uitgelegd wat we de komende tijd gaan doen. De uitkomst van deze uitleg is geworden: Wij gaan 3 kleine filmpjes maken over verschillende onderwerpen, waarbij promotie (vrijwilligers werven) en de partners het belangrijkste zijn. We kregen een planning met daarop de aankomende weken. We gaan verschillende projecten bezoeken, waaqr we ook ons filmmateriaal vandaan moeten halen. Er staan ook projecten op de planning waar de andere meiden zitten, wat wel erg leuk is!!

Na alles besproken te hebben, zijn we op weg gegaan naar Yogya. Wat een avontuur was dat! We hadden informatie over de bus gekregen van onze begeleidster, dus wij naar het busstation om daar de bus te pakken. Kregen we weer eens te horen dat het helemaal vol zat :S Dat gebeurt ons wel heel vaak. Maar gelukkig konden we met een klein busje mee naar Yogya. De rit van Semarang naar Yogya zou ongeveer 3 tot 4 uur duren. Wij zaten 5 uur in het busje. Aangekomen op plaats van bestemming.... donker, hongerig en gebroken. Na wat te hebben gegeten in het restaurantje van het hotel, gedouched te hebben en moe op bed zijn neer geploft, werd het wel duidelijk dat wij toch echt niet helemaal in orde waren. Onze lichamen reageerden niet goed op eten en drinken, alles deed pijn en wat waren we moe. Hierom besloten we de volgende ochtend terug te gaan naar Semarang. Zo doende zijn wij zaterdag ochtend vroeg opgestaan, beroerd en wel, en naar het busstation gegaan. Om 10 uur vertrok onze bus, naar 4 uurtjes waren we bijna op plaats van bestemming. Gebroken kwamen we de bus uit en zijn we naar het hotel gegaan waar we altijd naar toe gaan als we willen internetten :) Daar hebben we een kamer geboekt voor 2 nachtjes en toen was er al een beetje rust. Na lekker te hebben geshopd (niet zoveel gekocht, maar was gewoon ff lekker om door de winkels te slenteren) gingen we maar wat eten bij de Pizza Hut. Daar kwamen we twee medevrijwilligers tegen (Malou en Juliette). Na gezellig samen gegeten te hebben, zijn we op onze kamer gaan zitten. Daar ging het van chillen naar een sleepover :) Wat erg gezellig was.
Zondag was onze relaxdag. We zijn eerst met z'n 4tjes naar de oude stad gegaan, waar we de Nedelandse huizen hebben bekeken. Hierdoor waren we helemaal bezweet en ging ons tweede deel van de planning in werking... We gingen lekker zwemmen. Oh wat waren wij daar aan toe!
'S avonds hadden we kleine hapjes en dingetjes gehaald om te eten en zijn we gezellig met z'n 4en op onze kamer gaan zitten. Na deze gezelligheid verlieten Malou en Juliette ons en konden we nog een keer heerlijk genieten van goeie bedden.
Vanochtend zijn we vroeg opgestaan om te gaan ontbijten. Om half 10 moesten we op het office zijn, hiervandaan gingen we naar een van de projecten van IIWC, SD Koalisi Ngaliyan. Wij met de bus, helemaal bezweet aankomen bij de school en maar achter de directeur aanlopen. De kinderen wilden ons de hele tijd een hand geven en werden heel enthousiast wanneer er een fotocamera in beeld was. Ja wie wil er nou niet op de foto gezet worden door twee vreemde meisjes?!?!?! De kinderen vonden het prachtig en ook wij moesten op de foto :)
Na deze drukke ochtend, gingen we weer terug naar het office. Daar zitten we nu nog steeds te werken aan onze ideeen voor het project. Ondertussen heeft het heel hard en heel lang geregend.
Nu ga ik weer ff verder met wat werkzaamheden.

Tot de volgende keer!

• 28 November 2011 - 09:06

Frits:

Als jullie nog een vrijwilligerscoördinator kunnen gebruiken...

• 28 November 2011 - 10:01

Hoi Fiona:

De dames van het restaurant vinden het heel erg leuk om jou te volgen.
    Veel plezier en de groeten van de dames.

• 28 November 2011 - 17:31

Anneke:

YEah!! Cool om je verhaaltjes te lezen Flona!! Enjoy daar!! XX

• 29 November 2011 - 19:09

Paul Rigter:

Wat een leuk verhaal.
    En ik denk dat jullie een erg leuke opdracht hebben. Ben nu al beniewd naar het volgende verslag.
    Veel plezier!!.
    Groetjes