Reis naar Vietnam - Reisverslag uit Hạ Long, Vietnam van Fiona Arends - WaarBenJij.nu Reis naar Vietnam - Reisverslag uit Hạ Long, Vietnam van Fiona Arends - WaarBenJij.nu

Reis naar Vietnam

Door: Fiona

Blijf op de hoogte en volg Fiona

11 Oktober 2013 | Vietnam, Hạ Long

Hallo Holland!

Woensdag zijn we vertrokken vanuit vanaf Schiphol, op weg met het eerste vliegtuig naar Bangkok. Na een vlucht, zonder nachtrust, met veel te weinig beenruimte en hitte, zijn we de volgende ochtend half 10 aangekomen op het vliegveld in Bangkok (voor Nederland is dit half 5).

Brak op het vliegveld in Bangkok hebben we even kunnen strekken en rekken voor we het volgende vliegtuig in moesten. Na nog een paar uurtjes vliegen waren we om rond 3 uur in Hanoi. Daar stond onze taxi al klaar en begonnen we aan een hele lange autorit.

Rond 6 uur kwamen we in het donker aan bij ons appartement. Daar werden we opgevangen door een collega van Jelle.

Het appartement bevalt ons wel, lekker ruime woonkamer/ keuken, een vrij grote badkamer en een ruime slaapkamer. Bij het uittesten van het bed kwam mijn sprong abrupt ten einde toen ik het matras raakte. Dit bed is hard!

We hebben de eerste avond met Jelle zijn collega’s heerlijk kunnen genieten van Vietnamees eten in een leuk restaurantje vlak bij ons appartement.

Na een nachtje overslaan waren we erg blij toen we in ons bed lagen en konden gaan slapen. Jelle helemaal, want hij mocht vanochtend vroeg opstaan om een bezoekje aan de werf te brengen.

Na dat ik lekker uitgeslapen had en Jelle weer terug was van de werf zijn we boodschappen wezen doen bij de Metro (de Vietnamese versie van de Carrefour). Dus vanavond hebben we ons eerste eigen gekookte maaltijd bereid, SPAGHETTI!!

Nu lekker op de bank hangen en genieten van ons weekend!

• 11 Oktober 2013 - 15:13

Paul Rigter:

Leuk om te lezen.
    In het weekend de omgeving verkennen of ff goed uitrusten van de reis.
    Kijk nu al uit naar het volgende verslag.
    Groetjes
    Paul

• 11 Oktober 2013 - 16:28

Ben:

Klink goed. Zoals we vaak tegen elkaar hebben gezegd, ...proost. Start van het weekend. Tot later.

• 11 Oktober 2013 - 16:28

Ineke:

Hallo Fiona,
    bedankt voor je bericht.
    ga eerst maar de boel verkennen.
    gr. Ineke

• 11 Oktober 2013 - 19:09

Rita Thoen:

Hoi Fiona,
    Fijn dat je zo snel wat laat horen. wij zaten hier ook net aan de spaghetti. Het is nu 19.00 uur dat ik je berichtje lees en hier miezer regent het de hele dag al. Veel plezier en een prettig verblijf in Vietnam.
    We kijken uit naar je volgende berichten.
    Groeten Cor en Rita Thoen van de wandelgroep.

• 11 Oktober 2013 - 19:19

Rita Thoen:

Hoi Fiona,
    Leuk zo snel wat van je te horen. Ook wij zaten vanavond aan de spaghetti. Het is nu 19.00 uur en het heeft de hele dag gemiezer regent . We wensen jullie een mooie tijd toe in Vietnam en zien uit naar je volgende berichtje. Groeten van Rita en Cor van de wandelgroep.

• 12 Oktober 2013 - 11:26

Ton Wessling:

Hoi Fiona,

Dit is leuk om je zo te volgen! en je avontuur te lezen.

Groetjes Ton

• 13 Oktober 2013 - 11:54

Gerrit:

Hallo Ha Long
    leuk dat de eerste indruk goed is
    nogmaals veel succes daar en ondertussen geniet ervan, lijkt me een hele ervaring, die ze jullie nooit meer af kunnen nemen
    veel plezier, succes en geniet ervan
    Gerrit

• 13 Oktober 2013 - 11:56

Nynke:

Leuk dat het appartement bevalt! Jammer van het matras, maar een nieuw matras kopen is ook misschien geen slecht idee als je er echt niet lekker op slaapt toch? Nachtrust is belangrijk. Hoe was het op de werf voor Jelle? Veel plezier met verder verkennen van de hele boel daar.

veel liefs,
    Nynke

• 13 Oktober 2013 - 12:24

Ingrid:

Hallo Jelle en Fiona,
    Al een beetje gewend? Fijn zo snel wat van jullie te horen. Het appartement ziet er goed uit! Hoe is het weer daar?Vandaag (zondag) komt de regen met bakken de hemel uit en is het niet meer dan 10 graden. Ben benieuwd naar jullie volgende verslag.
    Liefs,
    Ingrid

• 13 Oktober 2013 - 14:57

Wil Van Maurik:

hoi meis en jelle wat een hele onderneming voor jullie wens jullie heel veel goeds daar en pas goed op elkaar en ik blij jullie volgen

heel veel lieve groetjes

• 13 Oktober 2013 - 20:07

Nel Arends :

Hi Fiona en Jelle,
    Nogmaals heel veel plezier daar in het verre oosten en dat je beter weer mag hebben dan wij hier in Nederland. Het kwam vandaag met bakken naar beneden. Heb je al Vietnamees gegeten? Ben benieuwd hoe dat is. Want verder dan de Vietnamese loempia kom ik geloof ik niet.
    Lfs Nel

• 14 Oktober 2013 - 12:36

Anke:

Beetje uitgerust? Ik hoop dat jullie een leuke tijd daar tegemoet gaan. Jullie begin is in ieder geval goed.
    Hoe zit het met die orkaan die richting Vietnam zou gaan? Heb jij die besteld Jelle? Of hebben jullie daar geen last van gehad? Ik hoop van niet. Ik ben trots op jullie dat jullie zo koelbloedig aan dit avontuur zijn begonnen.
    Veel liefs