Hồ Chí Minh City, - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Fiona Arends - WaarBenJij.nu Hồ Chí Minh City, - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Fiona Arends - WaarBenJij.nu

Hồ Chí Minh City,

Door: Fiona

Blijf op de hoogte en volg Fiona

15 Februari 2014 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Deze stad, met zijn rijke geschiedenis, was van 28 januari tot 4 februari onze vakantiebestemming. We waren al een klein beetje voorbereid op wat we mogelijk tegen zouden komen, maar het leek op sommige momenten drukker dan dat het centrum van de stad aan kan.

De dagen voor nieuwjaar loopt de stad leeg en vol, vanwege de mensen die naar hun families trekken voor Tết. En dan heb je ook nog al die toeristen die zo nodig op dat moment op vakantie moeten naar HCMC ;)

We hadden een heerlijk hotel in Quận 1 (centrum) met aan de ene uitgang de straat naar het centrum toe en aan de andere de backpackerswijk. Het hotel zelf beschikte over een zwembad op de 6de verdieping, waar we door het heerlijke weer van hebben genoten.

De dagen rondom Tết is er op de Nguyễn Huệ het Flower Street Festival. De straat is dicht voor verkeer, je kan alleen lopend de mooi opgemaakte straat verkennen. In onze vakantie zijn wij veel deze straat door gelopen, zo ook op nieuwjaarsavond. Gezellig druk, de hele stad loopt vol met alle mensen die het vuurwerk willen zien. Wij besloten op tijd om terug te gaan naar het hotel en daar vanaf het dakterras het vuurwerk en de stad te bekijken.

Buiten deze feestelijkheden hebben we ook nog cultureel gedaan. We zijn onder andere naar Viện bảo tàng Thành phố Hồ Chí Minh (Ho Chi Minh City Museum), Bảo tàng chứng tích chiến tranh (The War Remnants Museum), de tour naar de Củ Chi tunnels en de tour over Mekong rivier.

Het Ho Chi Minh City Museum gaf de historie weer van de stad en zijn omgeving en in tegenstelling tot The War Remnants Museum, was hier maar een klein stukje over de Vietnamoorlog te vinden. Van beide musea vond ik zelf het Ho Chi Minh City Museum het leukst, omdat het meer weer geeft over de verschillende ontwikkelingen die het land en de stad hebben mee gemaakt, ook van voor de oorlog.

De tour naar de Củ Chi tunnels was leuk, helaas was het erg druk met toeristen (dit was één van de weinige dingen die open waren tijdens de Tết). De te kleine gaatjes in de grond, waar al die mensen in leefde en waar wij naar binnen mochten (niet verder gekomen dan twee trappen naar beneden). Het was interessant om te zien en wat meer te leren over de Vietnamoorlog.

Na het zien van die benauwde tunnels was de tour over de Mekong rivier een hele andere beleving. Daar heerlijk op verschillende bootjes kunnen genieten van de natuur en frisse (op uitlaatgassen van de bootjes na) lucht. Op een eiland rond gehobbeld, een heerlijke Vietnamese lunch genuttigd en mee gesleept naar verschillende tentjes waar je van alles kon kopen.

We hebben heerlijk genoten van onze vakantie in Saigon!!!

• 15 Februari 2014 - 12:43

Ben:

Leuk verslag. Jullie genieten er van. Nog ff dan weer naar jullie thuisland voor een pauze. Gr. Ben

• 15 Februari 2014 - 13:44

Ineke Van Der Knaap:

bedankt voor je leuke verslag wat een verkeer, geniet nog maar. gr. ineke

• 15 Februari 2014 - 19:15

Cootje:

Wat maken jullie leuke dingen mee en gaaf dat jullie er zo van genieten. Succes na de vakantie....geen sponsorloop om te organiseren of magazijn? groetjes, Cootje

• 15 Februari 2014 - 19:41

Paul Rigter:

Leuk verslag. Je schrijft prettig.
    Wat een geweldige ervaringen doe je op.
    Kijk alweer uit naar het volgende verslag.
    Groetjes,
    Paul

• 16 Februari 2014 - 21:00

Rita Thoen:

Bedankt voor je mooie verslag. Ik heb het even uit geprint. Morgen laat ik het door je oma lezen daar zit ik maandagmorgen mee op schilderen bij de SWOS. Groeten Rita.

• 16 Februari 2014 - 22:36

Arie: